Sider

søndag 16. august 2015

Søndagssysler

I dag er det søndag, en laaaaang søndag. 
Søndager pleier å være veldig koselige dager, og det har også denne vært. 
Men, altså, jeg skulle heller ønske at det var mandag i dag. 

Jeg går nemlig spent rundt og venter på at boka 
Strikkekalender 2016 skal komme ut. 
Og når man vet at den faktisk har kommet, 
og at enkelte har fått den allerede, 
så føles ventetiden lang for forfatteren. 


Men, jeg vet å kose med allikevel, da :)
Det har vært strålende sol i dag, 
og et lettvint strikketøy er godt å ha. 

Jeg startet likegodt på luen Frost, 
et luedesign som kommer i ovennevnte bok
Sammen med votter i samme stil. 

Her har jeg funnet fram noen rester av diverse 
babyull, og bare satte i gang med pinner nr 4, 
og dobbel tråd.
Etterhvert så jeg jo at dette er umiskjennelige 
Sarpsborg 08-farger, og det passet jo veldig bra. 

Forøvrig skal denne luen leveres til 
De samler inn luer som distribueres til landets kreftavdelinger. 
Jeg har tidligere også bidratt til dette formålet, 
også med mønstre. 


Disse luene pakket jeg i dag, og de sendes i morra, 
da det skal være levering til sykehuset her i Østfold. 

#############################################

Og siden vi nå snakker mest om luer, 
så har jeg også lyst å vise fram Bittas Pridelue.


Jeg har nemlig designet en lue som går i regnbuefargene
som er i flagget som de homofile stolt bærer. 
Min bror er homofil, og jeg er veldig stolt over min bror. 
Ikke utelukket fordi han er homofil, men 
fordi han er et veldig godt menneske. 
Og det er vel det viktigste. 
Jeg er også veldig stolt over at han sto fram ganske tildig
som homofil, og at han stolt står for det. 

Bittas Pridelue har jeg selv strikket i garnet 
Et garn som har gode ullegenskaper, og som lett kan 
toves hvis man vil det.  
I tillegg til natur eller mørk grå
som bunnfarge, har jeg brukt fargene
rødlilla, blå, lime, gul, oransje og mørk rød.

Mønsteret gir jeg bort gratis i gruppa mi på facebook: 


Jeg har laget mønsteret i 4 størrelser, 
den største er ganske stor, og egner seg derfor godt til 
lett toving. Man kan også strikke luen baggy, 
om man ønsker det. 

Det var dagens lueoppdatering, 
jeg må vel bare innrømme at jeg er litt
på luekjøret :) 

Da gjenstår det vel bare å krype i 
loppekassa, og håpe at mandagen 
kommer fort, fort :) 

 



1 kommentar:

  1. Ååå, ikke rart rastløsheten tar deg idag. Godt med noen strikkepinner å holde i gang mens vi alle venter på kalenderen din :-) Flotte luer du designer, og varme tanker til gode caser å støtte. Klem

    SvarSlett