Sider

mandag 24. august 2015

Ise Sokkelag

Ja, du leste rett.....
Ise Sokkelag :) 
Det er navnet på vår supre strikkekafe her på Ise. 
Navnet har gitt oss mang en god latter, 
og det har også gitt mange utenforstående en god latter. 
Av og til må vi forklare at det er fordi vi strikke sokker....
Og annet :) 

Vi møtes hver mandag, kl 18, 
og blir gjerne sittende uti de små timer
innimellom. 

Ise Sokkelag ble startet i 2013, 
eller var det i 2014. 
Det er vel ikke så nøye, 
men det ble startet etter at jeg 
gav ut boka Sokker, i alle fall. 
Og etter at jeg hadde et 
"sokkekurs" der i 2013. 
Altså, et kurs i å strikke raggsokker, 
sånn i fall dere lurer. 

I kveld har jeg vært der enda en gang, 
og benyttet anledningen til å 
knipse noen bilder av strikketøyene som 
var i sving da. 

Her er Retrokofta i produksjon, 
flotte farger


Her er en ny sokk på pinnene, 
flott flerfarget garn. 

Enda en sokk på pinnene 
i Ise sokkelag. 

 Stiene Håndkle, snart ferdig også.

Her er en flott flettesak på pinnene, 
jeg er litt usikker på om dette er en kåpe, 
eller en poncho?
Mener det er en strikket kåpe. 

 Dette er en ekstra spennende guttegenser, 
se de herlige fargene.

Stripete Vårdrøm, her som løper. 
Nydelige farger. 

Enda en flott sokk på pinnene. 
Ikke rart det heter Ise sokkelag.

Og her har mysteriesokken kommet på pinnene. 
Av en av mine faste teststrikkere. 
Dette må da være en flott sniktitt på hvordan de blir :) 

 Og noen supre Klubbluer ble 
også strikket på. 

Selv måtte jeg jo være fotograf, 
men her er altså det jeg strikket på i kveld. 
Skikkelig kvalitetstid, sammen med 
de morsomste, flinkeste, snilleste og
flotteste jentene <3
Takk for en super kveld, 
jeg gleder meg til hver mandagskveld. 

5 kommentarer:

  1. Å så morsomt at du blogget om oss i sokkelaget idag Bitta. Dette laget har de mest fantastiske jenter skal en lete lenge etter, er en borte å lengter vi tilbake for å se, høre og skravle og strikke, altså være sammen.
    Noe jeg, snakker for flere enn meg selv nå tror jeg, vi alle som er medlemmer i Isesokkelag setter høy pris på.

    SvarSlett
  2. Ser ut som det er ett flott lag. :)

    SvarSlett
  3. Ser ut som det er ett flott lag. :)

    SvarSlett
  4. Flott innlegg om sokkelaget! Det er veldig trivelig der! Og selv om jeg ikke får vært der så ofte, føler jeg meg velkommen når jeg kommer. Flotte jenter!

    SvarSlett
  5. Dette ser virkeleg kjekt ut.
    Å kome saman med strikketøy og prate og kose seg med likesinna samtidig.
    Hurra for godt tiltak.

    SvarSlett