Sider

fredag 26. september 2014

Helgekos

Jeg skal prøve å kose meg så godt jeg kan i helga som kommer. Det gjør jeg forresten hver helg, uansett, men denne gangen hadde jeg tenkt å vise dere hva jeg tenker å holde på med.

Først skal jeg få sett en dansk realityserie som handler om strikking. Serien heter "Den store strikkedyst" og det skal visst gå på både hurtighet og teknikker. Og som alltid i realityserier, så blir deltagerne stemt ut, en etter en. Serien startet for en stund siden, og jeg tror at det er vist 2 episoder allerede. Jeg har ikke denne kanalen, derfor tenkte jeg å se dette på pc'en min via nettet.

Hvis dere er nysgjerrige på dette, så legger jeg link til denne serien her.




Jeg skal også kose meg med disse garnnøstene, og legge litt planer for en hals eller et skjerf jeg har lyst å lage med dette garnet. Det er kun på planleggingsstadiet ennå, da. Men garnet er sååå mykt og deilig, så det blir godt rundt halsen. 

Egentlig er det tynt sokkegarn, men man må da ikke bare strikke sokker med sånt garn?
Dobbelt garn til en rask hals, f.eks? 

Dette er bare et utvalg av fargene. I butikken min kan du finne flere. 


Jeg skal også kose meg med minnene etter å ha vært på signering på Tanum bokhandel, i Oslo. 
Det var mange som hadde møtt fram og det var sååå hyggelig å treffe alle.

Jeg setter stor pris på kontakten med mine lesere og de som strikker etter mønstre fra meg, men det blir altfor sjelden at vi møtes i virkeligheten.



Og ikke minst skal jeg kose meg med strikketøyene mine. Dette er et av dem. 
Her strikker jeg på noe som fremdeles er hemmelig, og jeg bruker Elisegarn. 
Er blitt så glad i det garnet, det gir veldig gode plagg. 

Dette var mine helgeplaner. 
Hva er dine? 
Uansett, håper alle får ei hyggelig helg :) 



1 kommentar:

  1. Så koselig å lese at du blogger igjen :-) Alltid spennende å se nye blogginnlegg. Jeg holder også på med å strikke kluter fra boken din, det har blitt noen stykker ila den siste tiden.
    Morsomt at du la ut linken til Den store strikkedysten, endelig en realityserie det er mening i :-)
    God helg fra meg :-)

    SvarSlett