Sider

fredag 28. oktober 2011

Vigleiksokk er ferdig




Nå er alle 4 ankelsokkmønstrene i boks. 
Det vil si at denne, som jeg kaller 
Vigleiksokk, 
er ikke helt ferdig teststrikket. 

Det er, som de andre, skrevet for 3 forskjellige 
maskeantall, slik at det kan strikkes i mange garnkvaliteter og pinnetykkelser. 

Selv har jeg strikket et par i Sterk, 
og holder på med ett i Perfect også. 

Disse er så "innviklede" at jeg må strikke og skrive samtidig. 
Hver omgang forskyves i mønsteret, og i tillegg 
speilvendes mønsteret for høyre og venstre sokk...
Så det tar tid, men ikke vanskelig å strikke når mønsteret først er skrevet:-)

Og ja, Vigleiksokk er oppkalt etter broren min:-)
Så nå har jeg laget sokker både til ham og Jens!
Sistnevnte har fått navnet Molundsokk. 
Den ble jeg så fornøyd med at jeg kommer til å lage oppskrift på vanlige sokker også!
Og mulig jeg lager en lang-sokk-variant av Vigleiksokk også:-)

3 kommentarer:

  1. Wow! Jag älskar dina sockmönster, har köpt två och ser fram emot det här.
    Ha en skön weekend / Marie

    SvarSlett
  2. Og det sa damen som skulle ta det litt med ro... kremt..
    Men jammen ble de fine, med artig mønster/felling som nå vel må regnes som ditt særpreg :-) Ha en fin helg, klem

    SvarSlett