Sider

mandag 16. desember 2013

En fest er en fest er en fest....


Og denne gangen var det trådfest det var snakk om. Jada, jeg er ikke så bortskjemt med fester, så man får benytte enhver anledning til å feste. 

Disse sokkene strikket jeg mens jeg designet dem, og det er med skam å melde at de ble ferdige nå.... I går kveld. Det tok altså ganske nøyaktig ett år å få disse ferdige. Og det er ikke mindre skamfullt å melde at jeg hadde kun tåa igjen på sokk nr 2. 

Så ikke fortvil, dere som har noen UFO'er liggende. Det er håp for UFO'ene våre. I hvert fall noen av dem. 

Og Flørtende føtter var jo bare så utrolig fine og gode å ha på, så denne UFO'en var verdt å vente på!


Disse derimot, har aldri vært noen UFO. Dette er et bestillingverk som jeg fikk for et par uker siden, og bestilleren skulle ha dem til julegave. 
Nå pleier ikke jeg å strikke på bestilling, men siden hun som bestilte var min datter, så kunne jeg ikke si nei. Kunne jeg vel? Særlig ikke når dialogen gikk slik: 
Datter: Jeg så noen fine sokker vist fram i gruppa di i går, med hjerter og stjerner på? Kan du strikke sånne til meg, så jeg kan gi dem bort i julegaver?
Meg: Ehhh...har ganske mye å strikke på for tiden, så jeg vet ikke om jeg får tid før jul. 
Datter: Men mamma, jeg kan betale deg for jobben. 
Meg: Nei, du skal da ikke betale meg hvis jeg gjør det. Men altså, jeg har ganske mye på pinnene.... 
Datter: Men da kan jeg jo kanskje spørre i gruppen din om noen vil strikke disse for meg, og så kan jeg betale dem for jobben? 
Meg: Nei, nei, nei. Du kan da ikke spørre i gruppen om det. Du har jo ei mor som designer sokker og som strikker mye. Det kommer ikke på tale. Da kommer jeg bare til å skjemmes. Jeg skal prøve å se om ikke jeg får tid før jul, allikevel. 
Så da var det bare å legge opp i full fart, og se å få dem strikket. Og det klarte jeg jo! 


Mønsteret på disse heter Sjernegutt og Hjertejente, og du finner det i butikken min. Sånn i fall du skulle la deg inspirere. Det er laget i to størrelser, og du kan velge om du vil strikke vanlige sokker uten brettekant, eller med brettekant. Praktisk, altså.



Og her kommer litt selvskryt dere. Ikke så ofte jeg skryter av meg selv, men nå må jeg bare. 
Ser dere den gedigne plakaten jeg står foran der? Wow! Den hang i Eldorado bokhandel, Oslo, sist lørdag, i anledning at jeg skulle være der og signere boka mi! Med navnet mitt på i store, fete typer til og med!  Det var litt moro, bare så dere vet det! Og helt uvirkelig! Så vet dere det også. 
En fest, dette også :) 


Og så er det litt moro når det kommer nyhetsmailer fra nettbokhandlere der boka mi er med i mailen. 
Husker ikke i farte om dette var klippet fra en mail fra adlibris.com eller bokkilden.no. Eller haugenbok.no. Det var i alle fall en nyhetsmail som lå i innboksen på mailen min :) 

God førjulstid videre, alle sammen! Neste blogginnlegg skal ikke være så selvskrytende:) 

Dagens anbefaling: 
Stikk innom Trudes hobbiter, aka Wims på Uformelt.net, og ta en kikk på alle hennes egendesignede sokker. Og luer. 
Og nå må jeg bare skryte litt igjen: jeg var så heldig at Wims kom innom da jeg hadde boksignering, og det var utrolig hyggelig å endelig få hilse på henne! Ei superduper hyggelig jente!

3 kommentarer:

  1. Hehehe jeg må le... De vet å sno seg du!! :D Morsomt ;)
    Klart du skal skryte av deg selv! Du er jo så flink :)
    På lørdag var jeg på julestrikkekafè på Projo, og hva kjøpte jeg der? Jo boka di :D
    Det var den siste de hadde igjen så jeg var heldig :) Kjøpte også Arwetta i flere nydelige farger som jeg skal strikke Flørtende Føtter av. Klarte ikke helt å bestemme meg for hvilke farger jeg ville ha, så det blir nok ikke bare det ene paret ;)
    Dette blir første gangen jeg strikker sokker med mønster (bortsett fra Marius sokker) og på så tynne pinner, så det blir spennende!! :)
    Håper du får en herlig førjulstid :)

    SvarSlett
  2. Herlig, Bitta! Hva gjør man ikke for sine barn... Sjøl om det ikke var det helt store "offeret" er det jo den der tidsfaktoren rett før jul!
    Jeg syns også det er kjempestilig når Boka havner både her og der i e-mailer, reklameaviser og denslags! Hva må ikke du syns da??? Liiittegrann uvirkelig,kanskje? Men, Bitta - dette er IRL!!! Det skjer på ordentlig! Juhu!!!

    SvarSlett
  3. Når der sker så meget i dit liv lige nu, af sådanne fine og gode oplevelser er det altså ok, at fortælle om det. Jeg synes bare din bog er suveræn god. Jeg faldt jo over din stikkegruppe på fb ved en tilfælde og det er jeg bestemt glad for.

    Herligt, at dine børn ikke er spor anderledes end mine børn her i Dk.

    Jeg blogger også, men ikke kun om min hobby strik, men sådan om alt hvad der sker af gode ting i mit liv, så hov jeg er vist også glad for at dele oplevelser.

    Ønsker også dig en dejlig før jule tid.

    Kh. Lis

    Ps. Min blog er : http://lis-medppindene.blogspot.dk/

    SvarSlett