Sider

lørdag 8. september 2012

Karipias Rosa Blondesokker




I vår var jeg på besøk hos ei strikkevenninne i Trondheim. 
Der ble jeg kjent med Karipia, og jeg lot meg inspirere av 
hennes strikketøy. 

Hun strikket på et par nydelige rosa sokker
og det var akkurat hennes farge!

Da jeg kom hjem igjen måtte jeg prøve å designe 
et par rosa blondesokker. 
Riktig søte og småmønstret skulle de bli, 
og her er altså resultatet. 

Karipia har også strikket et par av disse, og dem 
kan du se her!

Mine Karipias Rosa Blondesokker 
er strikket i Arwetta, 
på pinner nr 2,25 mm. 
Herlig og mykt sokkegarn er det. 
Om slitestyrken er god?
Det vet jeg faktisk ikke, for jeg har ikke
tatt mine i bruk ennå.



Liker du dem, ja, da kan du gå inn på 
eplabutikken min og kjøpe mønsteret. 
Eller på Ravelry, om du foretrekker det! 

#########################################

I have designed a pair of lacesocks 
and they have got the name:
Karipias Rosa Blondesokker. 

Karipia inspired me when I saw her
knitting a pair of socks
in a beautiful pale pink color. 
(In fact; she knitted one of
my patterns).

Karipia herself testknitted this
pattern for me, in white. 
You can see them here.

I'm so satisfied with this pattern, 
I think they went out just as 
sweet as I wanted them to be. 

If you want to buy a copy of this pattern; 
you can find it on my Ravelrystore
Available in both Norwegian 
and English. 

It's also availably in my 



1 kommentar: